dissabte, 6 de febrer del 2010

"Regal del poble americà"


Els dies de festa llegeixes el diari d’una forma pausada, t’atures en noticies que durant la setmana per la manca de temps no en fas gaire cas. Avui m’ha cridat l’atenció un breu article, un simple peu de pàgina sobre les relacions de la població haitiana i els soldats americans al diari el Público.

L’article en qüestió parla de les diferents reaccions que tenen els afectats pel terratrèmol amb els soldats que teòricament venen per fer una ajuda humanitària però que sovint ultrapassen la seva missió amb controls policials de zones de la ciutat de Port Prince.

Tot és discutible i el paper dels soldats porta polèmiques a tot arreu del món, a Haití l’actuació dels militars americans té els seus defensors i els seus detractors. Com que em falta informació no opinaré.

El sí que em vull posicionar és sobre les galetes que reparteixen entre els afectats. Són barretes energètiques que donen la suficient energia per aguantar 24 hores sense ingerir menjar. Fins aquí perfecte, cap queixa. El que no m’agrada és que als embolcalls al costat de la bandera dels Estat Units es pugui llegir “regal del poble americà”. Em suggereix una pregunta: és ajuda humanitària a simple propaganda política? Sigui el que sigui, donada la situació que es viu a Haití, no em sembla gaire ètic. Sempre havia cregut que la solidaritat era una altra cosa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada