diumenge, 18 d’abril del 2010

Bones idees


Quan tinc uns dies lliures -i si l’economia familiar i les “obligacions” de la resta de la família ho permeten- m’agrada viatjar, conèixer altres realitats i cultures. Dels paisatges me’n canso molt ràpidament en canvi tinc una especial predilecció per les ciutats europees.

Passejar, hores i hores, pels carrers cèntrics o dels barris de les ciutats em reporta multitud de sensacions. Noves cares, diversitat d’ambients, botigues curioses... Sempre vaig buscant la diferència, allò que no tenim a “casa”. A qualsevol racó et pots trobar amb una sorpresa; una pintada, un mercat estrany, una escultura, una caseta, l’aparcament de bicicletes...

I dins d’aquestes llargues passejades durant la darrera Setmana Santa, a Düsseldorf, vam “descobrir” de casualitat un parc on els bancs estaven fets de fluorescents. Vaig fer-ne una foto però com era de dia no estaven encesos i no es podia veure que efecte feien. Em va semblar una idea magnífica i n’estava segur que la vista nocturna seria espectacular. No vam poder tornar a passar pel parc -i menys de nit- però vam tenir la sort de veure un cartell on es veia d’una manera clara el gran impacte visual del parc il•luminat.

Els bancs que il•luminen són espectaculars i una bona idea. Potser caldria que enlloc d’estar connectats a la xarxa elèctrica aprofitessin l’energia solar i, també, caldria minimitzar l’efecte de contaminació lumínica. Algun dissenyador, urbanista o polític s’anima a fer una proposta semblant per a Barcelona?

1 comentari:

  1. Quan penses que restarien sencers?Unes poques hores,tirant per l´alt?Coneixent els grupets de vandals que poblen els parcs de Barcelona i rodalies...
    Salutacions des de Murcia de un hospitalenc amb molts amics a Les Corts

    ResponElimina