dijous, 8 d’abril del 2010

Ununseptium, la diferència entre llegir i comprendre


No crec que em pugui queixar de l’educació que he rebut. He anat a l’escola i vaig arribar a la universitat de dret. A més per haver nascut a Barcelona tinc la sort de ser bilingüe i el fet de tenir ascendència alemanya m’ha permès conèixer força be, però no amb la profunditat que m’agradaria, una altre idioma. Amb l’anglès i el francès em defenso per entendrem amb les coses bàsiques.

Però un cosa es conèixer una llengua i l’altre saber interpretar el que diu. M’explico; sovint et trobes que llegeixes una notícia i te’n adones que no estàs entenent res, que ets un perfecte ignorant en la matèria. El que he llegit avui al País n’és un d’aquells temes que em sobrepassen. La cosa va del descobriment del “ununseptium” un nou element de la taula periòdica.

A veure si vosaltres enteneu res: “disparando isótopos de calcio sobre un blanco de berkelio, otro elemento superpesado, en un ciclotrón... “

Ja de jove la química i la física no eren el meu fort, amb l’edat veig que la cosa no ha millorat, al contrari la bretxa científica s’eixampla...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada